Text Box: HarryPotterMania

II

 

         Capitolul 6 - Schimbari intervenite in jocul de Vajthat incepand cu secolul 14 

Terenul - descris de Zacharias Mump in secolul 14, ca avand forma ovala, 500 picioare lungime si 180 picioare latime, cu un cerc mic central de aproximativ 2 picioare in diametru. El ne spune ca arbitrul (numit si Vrajudecator), purta cele 4 baloane in cercul din mijlocul terenului in timp ce cei 14 jucatori stateau in jurul lui/ei. In momentul in care baloanele erau eliberate (balonul era eliberat de arbitru), jucatorii se ridicau in aer pe maturi.

Marcarea punctelor - Zacarias Mump vorbeste de zone de marcare existente pe la mijlocul secolului 17-lea. Zonele de marcat erau folosite pentru ghidarea portarilor cu privire la locul in care sa stea in timp ce aparau. Deasemenea, cosurile care erau folosite pentru inscriere, erau mai inalte si mai mici. Prin anii 1883, cosurile au fost inlocuite de inelele are sunt folosite si in prezent.

 

Mingiile

Balonul

La inceput, balonul era facut din piele si nu era vrajit. Avea gauri pentru degete si cusaturi. Totusi, prin 1800, a fost inventata farmecul Apucator, care a facut inutila existenta gaurilor si sireturilor. Atacantii devenisera iritati de necesitatea de a recupera balonul de fiecare data cand ratau marcarea astfel ca, Daisy Pennifold a avut ideea sa vrajeasca balonul astfel incat daca este scapat el ar cadea incet ca si cum s-ar scufunda in apa si asa ar fi foarte usor de prins de atacanti cat timp se afla in aer. 'Balonul Pennifold' este inca folosit si astazi.

Baloanele ghiulea Primele baloane ghiulea erau niste pietre zburatoare care se puteau sfarama usor de catre prinzatori. Aceasta insemna ca jucatorii puteau fi urmariti de pietris pana la finalul jocului.

In prezent, toate baloanele ghiulea sunt facute din fier. Baloanele ghiulea sunt vrajite sa urmareasca jucatorii fara discriminare.

Hotoaica aurie Hotoaica aurie este de marimea unei nuci, asa cum era si Hotoarea aurie. Este vrajita sa evite sa fie prinsa cat de mult posibil. Exista o poveste potrivit careia Hotoaica aurie a evitat sa fie prinsa 6 luni in 1884 la Bodmin Moor, ambele echipe in final renuntand fiind dezgustate de performantele slabe ale propiilor Cautatori.

 

Jucatorii

Portarul

In secolul al treisprezecelea, portarii jucau asemanator atacantilor, avand extra responsabilitati.

Totusi, prin 1620, atributia portarului era doar aceea de a pazi inelele. Daca un portar intentiona sa respinga atacurile unui atacant ce se apropia, atunci el/ea putea parasi zona de marcare.

Prinzatorii

Treaba prinzatorilor este de a-si proteja coechipierii. Ei niciodata nu au fost marcatori de puncte.

Un prinzator are nevoie, de asemenea, sa aiba un excelent simt al echilibrului, deoarece uneori este necesar pentru ei sa isi ia ambele maini de pe matura pentru un atac cu ambele maini asupra balonului ghiulea.

Atacantii

Atacantul are cea mai veche pozitie in jocul de Vajthat, intrucat initial jocul consta doar in marcarea de puncte. Atacantii arunca Balonul de la unul la altul si marcheaza 10 puncte de fiecare data cand ei il arunca in unul dintre inele.

Cautatorii

De obicei cei mai usor si mai rapizi zburatori, Cautatorii au nevoie de un ochi patrunzatori si de abilitatea de a zbura avand o mana sau nici una pe matura. Cautatorii sunt cei mai probabil sa fie faultati de membri din echipa adversa.

 

Reguli

 

Jucatorii pot zbura cat de sus vor, dar cu conditia sa nu depaseasca terenul.

Jucatorilor li se permite sa atinga pamantul doar in timpul pauzelor. Marimea unei pauze difera in functie de cat de lung este jocul.

Pentru lovituri de pedeapsa, un atacant primeste o lovitura de pedeapsa in care nu doar portarul are dreptul sa apere inelele.

Balonul poate fi luat de la un coechipier advers dar nu prin apucare oricarei parti din corpul jucatorului advers.

Daca cineva este ranit, echipa nu poate sa il inlocuiasca cu un alt jucator. Ei trebuie sa joace fara jucatorul ranit.

Baghetele sunt permise pe teren, dar nu trebuie sa fie folosite impotriva unui jucator din echipa adversa, maturilor, baloanelor, arbitrului, sau oricarei persoane din public.

Sunt doua moduri in care un joc de Vajthat se poate termina. Cel mai comun este acela ca, Cautatorul sa prinda Hotoaica aurie. Celalalt mod este acela de a se sfarsi meciul prin intelegerea consensului mutual al capitanilor ambelor echipe.

 

Faulturi

Sunt 700 de moduri de faultare in jocul de Vajthat.

Se spune ca toate acestea s-au inamplat in Cupa Mondiala de Vajthat din 1473. O lista a tuturor acestor faulturi nu este disponibila publicului vrajitor.

90% din faulturile de pe lista sunt, in orice caz, imposibile atata timp cat interdictia de a folosi baghetele impotriva echipei adverse este in vigoare.

Exista 10 faulturi obisnuite care apar frecvent in timpul unui meci de Vajthat.

Blagging- incetinirea adversarului prin apucarea maturii sale.

Blatching- Zborul intentionat pe o traiectorie de coliziune.

Blurting- Blocarea manerelor maturii cu ajutorul unei priviri in scopul de a opri oponentul.

Bumphing- Trimiterea unui balon ghiulea catre multimea spectatorilor.

Cobbing- Folosirea excesiva a coatelor impotriva oponentilor.

Flacking- Acoperirea cu oricare parte a anatomiei a gaurilor inelelor pentru a respinge balonul.

Haversacking- Mana ramane pe Balon in timp ce este trecut prin inel.

Quaffle-packing- Introducerea unui balon fals in orice mod, forma.

Snitchip- Orice jucator in afara de Cautatro prinde sau atinge Hotoaica aurie.

Stooging- Doi sau mai multi atacanti existenti in zona de marcare in acelasi timp.

 

Arbitrii

A existat un singur caz in care arbitrul a murit in timpul unui joc de Vajthat. Totusi au existat cateva incidente cu vrajirea unor maturi. Cele mai frecvente cazuri de vrajire a maturii unui arbitru este acela de a transforma matura in un portal. Cateodata, arbitrul ajungea in desertul Sahara. Un adevarat arbitru de Vajthat trebuie sa priveasca la toti cei 14 jucatori o data si una dintre cele mai frecvente accidente petrecute arbitrilor este aceea de intindere a muschilor gatului. In timp ce jocurile de amatori sunt permise atata timp cat reglile sunt respecate, echipele profesioniste de Vajthat au fost limitate ca numar incepand din 1674, an in care Liga de Vajthat a luat fiinta.

 

 

         Capitolul 7: Echipele de Vajthat ale Marii Britanii si Irlandei

Sagetile din Applebee

Tara de origine: Anglia

Infiintata in: 1612

Robe: albastru si sageti argintii

Informatii: Rivali ai echpei Viespile din Wimbourne. Au traditia de a arunca sageti de fiecdare data cand marcheaza. Totusi, aceasta a devenit interzis prin lege din 1894 cand sagetile au ranit un arbitru.

 

Liliecii din Ballycastle

Tara de origine: Ireland

Infiintata in: nu se specifica

Robe: negre cu un liliac rosu aprins

Informatii: Au castigat Liga de Vajthat de 27 de ori.

 

Catapultele din Caerphilly

Tara de origine: Tara Galilor

Infiintata in: 1402

Robe: verde deschis cu rosu aprins

Informatii: o himara l-a mancat pe cel mai bun jucator al lor,"Periculosul" Dai Llewellyn, in timp ce acesta se afla in vacanta.

 

Tunurile din Chudley

Tara de origine: nu se specifica

Infiintata in: nu se specifica

Robe: orange cu ghiulele de tun

Informatii: Au castigat Liga de Vajthat de 21 de ori, dar nu au mai facut-o din 1892. In 1972, motto-ul clubului "Noi vom invinge" a fost schimbat in "Sa tinem pumnii si sa speram la ce e mai bine."

 

Soimii din Falmouth

Tara de origine: nu se specifica

Infintata in: nu se specifica

Robe: gri inchis, alb, cu un soim ca emblema

Informatii: Soimii au reputatia de a juca foarte agresiv. De altfel motto-ul clubului este: "Sa invingem dar, daca nu o putem face, macar sa spargem cateva capete."

 

Harpiile din Holyhead

Tara de origine: Tara Galilor

Infiintata in: 1203

Robe: verde inchis cu o gheara de aur

Informatii: Harpiile sunt cunoscute pentru angajarea vrajitoarelor.

 

Haimanalele din Kenmare

Tara de origine: Irlanda

Infiintata in: 1291

Robe: verde smarald cu 2 de "K" pe spate

Informatii: Unul dintre Cautatori, Darren O'Hare, se spune ca ar fi inventatorul Formatiei de atac capete de vultur.

 

Cotofenele din Montrose

Tara de origine: nu se specifica

Infiintata in: nu se specifica

Robe: negru si alb cu 2 cotofene

Informatii: Cotofenele reprezinta cea mai realizata echipa din Liga de Vajthat. Au castigat Cupe Ligii de 32 de ori. Unul dintre cautatori, Eunice Murray, a facut o petitie pentru a se introduce o Hotoaica mai rapida intrucat "este prea simplu sa o prinzi pe cea existenta". Mandria Portree-ului

Tara de origine: Insula Skye

Infiintata in: 1292

Robe: purpuriu cu stele aurii

Informatii: Unul dintre fii unui jucatori este chitarist in formatia Surorile Stranii.

 

Puddlemere United

Tara de origine: nu se specifica

Infiintata in: 1163

Robe: albastru inchis cu doua trestii aurii

Informatii: Puddlemere United este una dintre cele mai vechi echipe de Vajthat din Liga. Motto-ul:"Beat Back Those Bludgers, Boys, and Chuck Those Quaffles Here."

 

Tornadele din Tutshill

Tara de origine: nu se specifica

Infiintata in: 1520

Robe: albastru deschis cu un dublu "T"

Informatii: Tornadele au castigat de 5 ori la rand Cupa la inceputul anilor 1900. Unul dintre fostii cautatori, Roderick Plumpton, detine recordul pentru cea mai rapida prindere a Hotoaicei intr-un joc la 3 secunde si jumatate de la inceputul jocului.

 

Hoinarii din Wigtown

Tara de origine: nu se specifica

Infiintata in: 1422

Robe: rosu cu un topor de macelarie in fata.

Informatii: Hoinarii au fost fondati de descendentii macelarului Walter Parkin. De aceea ei poarta topoare argintii de carne pe fata robelor lor.

 

Viespile din Wimbourne

Tara de origine: nu se specifica

Infiintata in: 1312

Robe: galben si negru cu o viespe pe piept

Informatii: Viespile au castigat Cupa Ligii de Vajthat de 13 ori. Numele lor se datoreaza unui incident petrecut prin anii 1600. Un prinzator a lovit un cuib de viespi si acesta a fost proiectat catre Cautatorul advers. Cautatorul a fost obligat sa abandoneze meciul si Wimbourne a castigat.