Text Box: HarryPotterMania

III

 

         Capitolul 8: Raspandirea Vajthatului in lume 

Europa Incepand cu secolul 14, Vajthatul a inceput sa aiba o organizatie puternica in Irlanda. O serie de documente ne informeaza ca prin anii 1400, Vajthatul incepuse sa se raspandeasca si mai mult in Europa. Se presupune ca Norvegia si Franta au devenit tari jucatoare de Vajthat in acele vremuri.

In 1473, a avut loc prima Cupa Mondiala de Vajthat, si fiecare echipa participanta era europeana. Se crede ca motivele pentru aceasta erau: bufnitele cu scrisorile de invitatie care n-au facut calatorii atat de departe si lenea. Cele douya echipe care s-au intrecut in finala au fost Transilvania si Flandria. Acest joc a fost recunoscut ca fiind cel mai violent joc din toata istoria Vajthatului deoarece toate cele 700 de faulturi au fost utilizate in acest meci. De la intalnirea Transilvania-Flandria, Campionatul Mondial de Vajthat se desfasoara o data la 4 ani.

Exista si un Campionat European fondat in 1652. Se tine o data la 3 ani.Echipa "Harlem Globetrotters" a Vajthatului a fost echipa Vulturii din Vratsa. Ei sunt cunoscuti pentru golurile de la distanta, inscriind chiar de departe de zona de marcare. Vulturii au castigat Cupa Europeana de 7 ori.

Alte notabile echipe: France's Quiberon Quafflepunchers, Germany's Heidelberg Harriers, Luxembourg's Bigonville Bombers, Braga Broomfleet of Portugal, si Poland's Grodzisk Goblins.

 

Australia si Noua Zeelanda

Prin 1600, Vajthatul a fost introdus in Noua Zeelanda de un grup de ierbologisti care munceau aici si care au inceput sa joace Vajthat pentru a se relaxa, spre uimirea societatii magice locale.

In Australia, Vajthatul nu a fost introdus pana in secolul 18. Australia este locul perfect pentru desfasrarea jocurilor de Vajthat putand fi amenajate multe terenuri fara a exista pericolul de expunere a Incuiatilor,

Cele mai bune echipe din Australia: Moutohora Macaws, Thundelarra Thunderers, si Woollongong Warriors.

 

Africa

Se presupune ca matura a fost pentru prima data introdusa in Africa de catre vrajitori care erau in cautarea unor informatii despre alchimie si astronomie. Astazi Vajthatul castiga din ce in ce mai multa popularitate aici.

Printre cele mai bune echipe se numara: Patonga Proudsticks, Tchamba Charmers, Gimbi Giant-Slayers, si Sumbawanga Sunrays.

 

America de Nord

Vajthatul a fost introdus aici la inceputul secolului 17.

Desi initial a avut un inceput mai lent, Canada a adus unele dintre cele mai bune echipe de Vajthat din lume. Acestea sunt: Moose Jaw Meteorites, Haileybury Hammers, si Stonewall Stormers.

Intre timp, SUA un numar mare de echipe bune deoarece acest sport a devenit foarte popular in America, concurand chiar cu sportul local, Quodpot.

Abraham Peasegood a inventat Quodpot in 1700. Peasegood a dorit initial sa formeze o echipa de Vajthat in America si a adus un balon cu sine. Totusi, bagheta sa a atins din greseala balonul si ulterior balonul a explodat. Quodpotul se joaca in 11 jucatori.

2 echipe de Vajthat sunt de remarcat in SUA:Sweet-water All Stars din Texas, si Fitchburg Finches din Massachusetts.

 

America de Sud

Si aici este popular Quodpot, mai mult decat Vajthatul. Echipe importante de Vajthat sunt: Argentina, Brazil, Peru, si Tarapoto Tree-Skimmers.

 

Asia

Aici Vajthatul nu a atins cote prea bune de popularitate, si asta intrucat aici principalul mod de deplasare a ramas covorul magic si nu matura. Vajthatul este privit cu scepticism in Asia, dar exista ceva fani, mai ales in Japonia. Echipa cea mai renumita este Toyohashi Tengu.

 

 

         Capitolul 9: Dezvoltarea maturilor de curse 

Foarte multe maturi duceau lipsa de confort pana in anii 1820, cand Elliot Smethwyck a inventat vraja Sa. Vraja Sa crea o sa invizibila care era plasata pe cadrul maturii. Atunci cand cel ce zbura se aseza, statea si pe sa, si nu mai exista pericolul de a-i intra cadrul in parti nedorite ale corpului.

 

Totusi, majoritatea maturilor facute pana prin anii 1800 nu mergeau foarte repede sau la inaltime foarte mare. Nu prea erau de calitate in acea perioada.

 

Oakshaft 79 - aceasta matura a fost creata in 1879 de Elias Grimstone. Are un cadru facut din lemn. Oakshaft 79 a fost creata pentru o anduranta in zbor, si pentru a rezista in fata vanturilor puternice. Este acum o matura de colectie si se vinde cu preturi foarte mari, dar nu a fost niciodata o matura prea buna pentru Vajthat. Motivul pentru care nu este buna este acela ca este prea bruta pentru a face viraje la viteze mari.

 

Moontrimmer - Moontrimmer a fost inventata de Gladys Boothby in 1901. Ceva timp, aceasta matura era foarte ceruta, intrucat a revolutionat industria maturilor. Are abilitatea de a zbura la inaltimi foarte mari, pentru orice alta matura de pana atunci si sa fie inca bine navigabila la acea altitudine. Totusi, o singura vrajitoare nu era capabila sa ii preia toate comenzile, si astfel, o alta matura a aparut.

 

Sageata de Argint- Leonard Jewkes a creat aceasta matura, intrecand vanzarile maturii Moontrimer, intrucat avea o viteza incredibila. Avea o acceleratie de pana la 112 km pe ora. Dar, ca si Moontrimer, cererea depasea productia.

 

CuratLuna - Bob, Bill si Barnaby Ollerton au fondat compania de maturi CuratLuna in1926. Prima matura facuta a fost CuratLuna1. A cunoscut un mare succes si a fost produsa intr-un numar nemaivazut pana atunci. A fost introdusa pe piata ca o matura sport si din aceasta cauza, fiecare echipa din Liga, a folosit-o. Totusi competitia a inceput sa apara abia de la 3 ani de la fondarea companiei

 

Comet - Randolph Keitch si Basil Hornton au creat compania Comet Trading in 1929. Prima matura facuta de ei a fost Comet 140. 140 este numarul modelelor testate de ei inainte de introducerea pe piata a maturii. Comet 140 a fost foarte populara printre echipele din Marea Britanie si Irlanda. Competia intre CuratLuna si Comet a fost benefica, aducand o serie de versiuni: CuratLuna2, CuratLuna3 si Comet 180.

 

Tinderblast era o matura greoaie, care niciodata nu a atins viteza lui Comet sau CuratLuna, dar care a fost, la vremea ei, o matura populara.

 

Swiftstick - a fost introdusa in 1952, dar niciodata nu a fost populara, intrucat pierdea din viteza la urcare.

 

Shooting Star(Steaua Cazatoare)- Compania Universal Brooms Limited a scos pe piata Shooting Star in 1955. Era o matura ieftina, care a avut un succes imediat. Din pacate, dupa izbucnirea de pupularitate imediata, a urmat un esec si firma a dat faliment in 1978

 

Nimbus - scoasa de compania Nimbus Racing Broom, care a fost organizata in 1967, si care a vrajit lumea cu Nimbus 10. Aceasta putea atinge viteza de 100 de 160 km pe ora. si avea o manevrabilitate incredibila. Mai tarziu Nimbus a produs modelele Nimbus 1001, 1500, 1700. Nimbus este compania dominanta pe piata de maturi si maturile lor sunt alegerea celor mai profesioniste echipe de Vajthat. Twigger 90- Twigger 90, a fost creata in 1990, care intentiona sa depaseasca locul castigat de Nimbus pe piata. A introdus dispozitive noi in totalitate, precum fluierul de avertizare si echipamentul de auto-intretinere. S-a descoperit, insa, ca Twigger 90 se deforma la viteze foarte mari si a pierdut din popularitate.

 

Fulger - cea mai rapida si performanta matura din lume

 

         Capitolul 10: Vajthatul azi 

 

Jocul de Vajthat continua sa obsedeze si sa incante fani pretutindeni in lume. Multe miscari au fost create de-a lungul anilor. Iata cateva dintre ele: Bludger Backbeet - o miscare prin care prinzatorul loveste balonul ghiulea cu bata trimitandu-l in spatele sau, si nu in fata. Dificil de executat cu precizie, dar are avantajul de a induce in confuzie adversarii.

 

Dopplebeater Defence - Ambii prinzatori lovesc balonul ghiulea in acelasi timp pentru extra forta, ceea ce determina un atac mai sever al balonului ghiulea asupra adversarului.

 

Double Eight Loop - O aparare specifica portarului mai ales folosita impotriva loviturilor de pedeapsa, cand se invarte in jurul celor 3 inele cu o viteza foarte mare pentru a bloca balonul sa intre.

 

Hawkshead Attacking Formation - Atacantii se aseaza in formatie de cap de sageata si zboara impreuna catre inele. Intimideaza foarte mult echipele adverse si ii forteaza pe adversari sa se dea la o parte.

 

Parkin s Pincer - Se presupune ca a fost inventata de membri echipei Hoinarii din Wigtown. Doi atacanti il flancheaza pe atacantul advers in timp ce al treilea zboara direct catre el/ea.

 

Plumpton Pass - Miscare specifica cautatorului, ce consta intr-o miscare prin care Hotoaica este prinsa in maneca. Numita dupa Roderick Plumpton, Cautator al echipei Tushill Tornado, care a folosit miscarea la ealizarea recordului de prindere a Hotoaicei din 1921. Desi unii critici au sustinut ca aceasta a fost doar o intamplare, Plumpton a sustinut pana la moarte ca el a intentionat sa faca aceasta miscare.

 

Porskoff Ploy - Atacantul carand balonul zboara foarte sus, lasand adversarii sa creada ca va incerca sa scape pentru a inscrie. Arunca insa apoi balonul in jos catre un coechipier care asteapta sa-l prinda. Sincronizarea este lucrul esential in aceasta miscare si a fost denumita dupa jucatoarea de origine rusa Petrova Porskoff.

 

Reverse Pass - Un atacant arunca balonul peste umar catre un coechipier. Este o miscare a carei acuratete este dificil de realizat.

 

Sloth Grip Roll - Atarnand de matura, strangand manerul cu mainile si picioarele pentru a evita balonul ghiulea.

 

Starfish and Stick - Aparare a portarului prin care acesta tine matura orizontal cu o mana si un picior invartite in jurul cadrului.

 

Transylvanian Tackle - A fost vazuta prima data la Cupa Mondiala din 1473, constand in simularea unui pumn trimis catre nasul adversarului. Atata timp cat contactul fizic nu este realizat, miscarea nu este ilegala. Este greu de realizat intrucat este dificil sa nu realizezi contactul in timp ce fiecare zboara cu viteza foarte mare.

 

Woollongong Shimmy - inventata de echipa Woollongong Warriors, consta intr-o miscare in zig-zag care are ca scop scoaterea in afara a atacantilor adversi.

 

Fenta Wronski- Cautatorul se indreapta in viteza catre pamant prefacandu-se ca a vazut Hotoaica mult in jos, dar coteste imediat inainte de a ajunge la pamant, intentionand sa-l faca pe adversar sa-l imite si sa se accidenteze. Fenta este numita dupa cautatroul polonez Joseph Wronksi.